Věta usu
Matematika ZŠ » 7. ročník » Shodnosti trojúhelníků » Věta usu »
aktualizováno: 7. 11. 2019 8:30
Zobrazit komentáře (2)
averze20. 7. 2014 13:26
Př. 8 d) Přidal bych slovo přibližně. Pokud je cílem podněcovat řešitele k myšlení nad příkladem, a ne je k mechanickým procesům. Myslím, že to je typický příklad problémů slovních úloh a dětí. Takže pokud je nechcete učit jako spočítat směrodatnou odchylku, bylo by dobré se zeptat např. proč na vytřídění 35 zdravých jablek musel Jirka vzít jednou do ruky 50, jednou 60 jablek. Mimochodem tohle jsem na škole nesnášel, třeba přiklad, podle kterého kruh vznikne, když namočíte špejli do barvy a budete s ní točit kolem dokola. Myslí, že už jsem tenkrát protestovat, že u středu bude daleko víc barvy než na konci špejle, kde je daleko větší plocha. Řeši ti až definice podle pomocí bodů bez rozměrů, očividně totiž když přidáte někonečně mnoho něčeho co nemá rozměr, dostanete plochu o určitém rozměru. Takže v reálu je to spíš zas protože to paní učitelka řekla.
Martin Krynický
8. 8. 2014 0:11
Slovo přibližně jsem tam přidal, trochu jsem změil i následující dva problematické body. Tu diskusi jsem ve třídě vedle, ale u dřívějšího příkladu (příklad 8 je na domácí procvičování a tudíž nevhodný), přidal jsem to do pedagogických poznámek.
Pro přidání komentáře se přihlašte.
Zde si můžete vytvořit účet - registrace.